2012-05-22 @ 18:34:56
Kapitel 4-.ღ Believe in Your Dreams ❤


''Du har ett fint leende. Visste du det?'' frågade hon blygt och kollade ner mot sina händer.
''Ditt är så mycket finare Elena. Du är Vacker! Visste du det?'' svarade jag och placerade mina händer
mot hennes kind precis som förra gången.
Jag tittade ner mot hennes läppar och skulle precis kyssa henne när jag hörde Zac ropa.
''VAD FAN HÅLLER NI PÅ MED?!



Zac såg förbannad ut när han såg oss. Jag såg på honom att han var arg, och när han blir arg blir han rättaresagt förbannad. När han var väldigt nära oss satt jag kvar där på kanten av bassängen. Jag ställde mig inte upp som Justin gjorde utan jag satt kvar där.. Men ställde mig genast upp när Zac tog tag i min arm och drog upp mig. Jag blev förbannad! Han hade aldrig rört mig sådär!
''VAFAN HÅLLER DU PÅ MED?!'' Spottade jag ut när jag såg honom i ansiktet. Han såg ledsen ut.. Men ändå väldigt arg.
''Vafan håller NI på med?!'' Skrek han tillbaka i mitt ansiktet. Nej det här fick inte vara sant tänkte jag för mig själv.
''Jag kanske borde gå,så ni kan prata själva.'' viskade Justin och tittade lite på mig med ledsna ögon.
''Ja,GÅ!'' Skrek Zac på honom.
''Justin,vi kan prata senare, Jag ringer dig.''sa jag mjukt och tittade på honom.
Han tittade på mig lite lätt och gav mig ett blick 'Jag-väntar-på-dig-där ute.'
Jag nickade och han gick med snabba steg till Chaz's hus.
''Varför flörtar du med min bästa vän? Vad fan har hänt med dig Elena?! Du känner inte äns han!
Och du har fan en pojkvän! JAG! Det sista skrek han i mitt ansiktet.. det svek inne i hjärtat.
Men jag Var tyst,jag tittade bara på honom,han hade rätt. Jag har en pojkvän med ändå så bryr jag mig inte om det... Vilken fett idiot jag är. Tänkte jag...
''Förlåt Zac,Snälla, Jag vet att du har rätt. Jag har alltid fel. Snälla förlåt mig,det kommer inte hända igen.''
Viskade jag och såg med ledsna ögon på honom. Jag kände på mig att tårarna var på väg att komma. Men jag brydde mig inte. Det enda jag brydde mig om var att han var ledsen. Och allt det här var mitt fel.
''Det är okej Älskling. Förlåt mig också.. Viskade han och omfamnade mig i ett kram.
Jag drog in hans doft. Han luktade så himla gott.
''Det är okej Zac''. Viskade jag och kramade om honom hård tillbaka.
''Jag Älskar dig'' viskade han i mitt öra.
''Jag älskar dig mer.'' viskade jag tillbaka.. Jag kännde hur tårar rann och rann.. Men jag gjorde inget för att stoppa dom. Utan jag lät dom rinna..
''Gråt inte,snälla....'' Viskade han och kramade om mig hårdare.

''Vi bråkade nyss utan andledning, och allt det här är mitt fel.'' viskade jag och kollade på honom. Jag såg att han var ledsen. Han hatade att se mig gråta. Jag grät nästa aldrig. Men när det gälde Zac kunde jag gråta väldigt mycket.

Jag Hatar när folk ser mig gråta. Men Zac var speciell. Han förstod mig. Han älskade mig...

''Nej, allt det här är inte alls bara ditt fel! Det är mitt också. Men nu glömmer vi allt det här och går in till killarna okej?''

''Okej, Men jag måste bara prata med Justin först om det är okej?'' sa jag tillbaka och kollade på hans vackra ögon.

Han kollade på mig med ledsna ögon som om att han ville ha något. Jag kunde gissa på vad det var så  jag gav honom det han ville... En kyss.

''Okej''... svarade han mjukt och log stort, sen gick han in i till killarna.

 

 new shot of the kiss

***

''Så... Ni har pratat och löst allt?'' frågade Justin mig när vi stod nära varandra och kollade djupt inne i varandras ögon.
Jag vaknade genast upp till liv och svarade honom snabbt tillbaka.
''Ja.''
''Okej'.. Vad bra''. Svarade han och tittade ner mot marken. Jag förstod ingeting just nu. Var han ledsen över att jag och Zac har löst allt?
''Du.. jag måste gå. men det skulle verkligen vara super kul om du och Zac skulle vilja följa med mig Chaz och Ryan för att spela Bowling imorgon?'' Frågade han mig med hans mjuka röst.
''Nej,snälla snatta. Vi kan åka och spela Bowling idag om du vill?'' Svarade jag och blinkade med ögat.
Jag ville verkligen inte att han skulle gå. Varför visste jag inte. Men jag ville bara inte...
''Är du säker på att det är okej om jag stannar?
''OF COURSE! Men bara så du vet... Jag SUGER på bowling'' sa jag och kollade på honom med ett leende på mina läppar.

''Haha,Nej då! Du är säkert skit duktigt'' svarade han och blinkade med ögat. Det här skulle bli en lång dag. Tänkte jag för mig själv.
''Kom,Justin. Vi går in till killarna och säger att vi alla ska spela bowling.'' När jag sa Bowling suckade jag lite lätt. Jag suger verkligen på bowling. det är typ inte min grej det..

***
“Kommer du ihåg när vi alltid spelade bowling och vi tog hem alla vinster?” Frågade Zac när jag hade fått på mig mina skor, detsamma med alla andra. Jag log stort och letade eftet ett slot. Tillslut hittade jag ett, en rosa 12a. Jag greppade tag om det och vände mig om så jag mötte hans blick.
“Det var 4 år sedan Busty, jag har inte spelat på år.” Svarade jag och han skrattade till. Justin kollade upp mot oss med ett osäkert léende på läpparna.
“Förvänta er inget bra från mig, jag suger på bowling.” Sa jag och log svagt mot alla.
“Babe, du är bra på allt.” Sa Zac och kollade på mig med ett flin på läpparna. Jag himlade med ögonen och skakade på huvudet.
“Nej..Jag är seriös Babe, jag kan verkligen inte spela bowling.” Han suckade och placerade en hand på min korsrygg och drog in mig i sin omfammning. Han lutade sin panna mot min och jag kunde se hur mycket han verkligen älskade mig, det var nästan läskigt.
“Jag älskar dig, och du är bra på allt.” Viskade han och jag  log stort och höjde handen mot hans kind och smekte den lätt.
“Jag älskar dig med.” Viskade jag tillbaka och han tryckte sina läppar mot mina.
“Kommer du ihåg när vi alltid spelade bowling och vi tog hem alla vinster?” Frågade Zac när jag hade fått på mig mina skor, detsamma med alla andra. Jag log stort och letade eftet ett slot. Tillslut hittade jag ett, en rosa 12a. Jag greppade tag om det och vände mig om så jag mötte hans blick.
“Det var 4 år sedan Busty, jag har inte spelat på år.” Svarade jag och han skrattade till. Cristina kollade upp mot oss med ett osäkert léende på läpparna.
“Förvänta er inget bra från mig, jag suger på bowling.” Sa och log svagt mot alla.
“Babe, du är bra på allt.” Sa Zac och kollade på mig med ett flin på läpparna. Jag himlade med ögonen och skakade på huvudet.
“Nej..Jag är seriös Babe, jag kan verkligen inte spela bowling.” Han suckade och placerade en hand på mimn korsrygg och drog in mig i sin omfammning. Han lutade sin panna mot min och jag kunde se hur mycket han verkligen älskade mig, det var nästan läskigt.
“Jag älskar dig, och du är bra på allt.” Viskade han och jag  log stort och höjde handen mot hans kind och smekte den lätt.
“Jag älskar dig med.” Viskade jag tillbaka och han tryckte sina läppar mot mina


jag stod och stirrade på Zac och Elena, Nästan hela tiden. Jag såg hur kär han var i henne.. men   när jag insåg att jag stirrade bröt jag genast blicken från dem och kollade ner mot mina skor. Jag höjde blicken framför mig och ett par meter bort mötte jag Eelena’s blick. Jag suckade och bröt våran ögonkontakt, och vid det laget hade hon och Zac kysst klart.
“Okej..Vilka lag? Jag tror att jag måste hjälpa min flickvän.” Sa Zac och sneglade ner mot Elena.
Jag fick en klump i magen när han sa så. JAG ville spela med henne...
''Nej, Älskling! Jag vill vinna över dig! Sa hon helt plötsligt. Jag började genast le stort och kollade på henne med ett 'YES'
blick.
Hon kom mot mig och kramade mig lite lätt och sa
''Okej, Biber. Nu tar vi dem!
Jag log genat och svarade.
“Vi kommer vinna.”
“Vi kommer vinna.” Sa Justin och mötte min blick, ett stort léende spreds på mina läppar och jag kollade med en intensiv blick mot honom och bet mig långsamt i underläppen.
“Ja, vi kommer vinna.” Sa jag bestämmt och väldigt övertygat, Zac skrattade högt när han precis hade fått ner 10 kängor, jag himlade med ögonen nu var det min tur. Vi behövde så höga poäng som möjligt för att vinna, så jag siktade efter en strike.
“Du kan göra det.” Peppade Justin och jag log ett flörtigt léende jag alltid ler och bärde upp klotet i min hand. Zac mötte min blick och log stort.
“Lycka till Älskling!” Jag skrattade och fuktade mina läppar.
“Busty...Kolla och lär.” Han himlade med ögonen innan jag gick fram mot banan och kastade mitt klot. Det rullade i mitten av banan och innan jag hann reagera föll alla kängor omkull och jag brast ut i ett glädjeskrik. Zac himlade med ögonen och Justin kom fram till mig och höjde handen och vi gjorde en hög femma. Han log stort och mötte min blick innan det var hans tur. vi spelade och spelade tills det var Justin's Sista kastet och om han gjorde en strike skulle vi utantvivlan vinna.
Bowling klotet rullade och precis som jag, föll alla kängor omkull och han gjorde en strike. Jag log stort och klappade händerna.
“Vi vann!” Utbrast jag och  han drog in mig i en lätt kram. Jag besvarade kramen,  Kramen varade inte länge, bara för några sekunder. Jag lutade mig tillbaka och log stort mot Justin. Zac,Ryan och Chaz som hade kommit fram till oss och dem hållde upp händerna och vi skakade artigt dem.
“Tack för en bra match.” Sa alla nästan samtidigt, vilket som fick alla att skratta. Zac log stort.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Klar med Kapitel 4! Vad tycker ni? Bra... Dåligt?
KOMMENTERA FÖR MER!

Kommentarer
Postat av: Hiba

Fett grym <3


2012-05-22 @ 18:48:35



Postat av: Elin

jätte bra! <3 du kan verkligen skriva noveller <3


2012-05-22 @ 19:50:41
URL: http://elinoxelmark.blogg.se/



Postat av: Nathalie - FOTO&DESIGN

SV. Jag använder mig av phottoshop cs4!


2012-05-22 @ 20:00:38
URL: http://torpenbergs.blogg.se/



Postat av: Sabina

Jag älskar verkligen novellen! Den är grym verkligen! Och du är verkligen grym på att skriva! :) <3


2012-05-22 @ 20:46:40
URL: http://ssaabbiinnaas.blogg.se/



Postat av: Olivia

Grym!!! :)


2012-06-03 @ 19:15:24
URL: http://olleworld.blogg.se/



Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Ska jag komma ihåg dig?



Trackback


RSS 2.0